Turismo Campano is free and independent: help us grow it with a small donation.Donate now!

Nature reserve · Senerchia (AV)

Valle della Caccia Nature Reserve

  • Visit: about 2 h 30 min
  • 292 m
Valle della Caccia Nature Reserve
Photo: Nicola D'Orta · CC BY-SA 3.0 · resized

The nature reserve of Senerchia in the Picentini Mountains, with the trail leading to the waterfall.

The Valle della Caccia reserve is in Senerchia, on the edge of the Monti Picentini Regional Park. It protects a wooded valley crossed by a stream.The main trail leads to a waterfall about 30 metres high, which is especially full of water in winter and spring. It is an easy walk, suitable for families too.

Do you have a better photo?

On the map

More places in Senerchia

Castle

Senerchia Castle

I ruderi del castello longobardo di Senerchia, costruito tra VIII e IX secolo a difesa di Conza, sopra la valle del Sele.

Nearby

Within a few kilometres, closest first.

Castle · Calabritto · 0,5 km

Quaglietta Castle

Rocca medievale di Quaglietta, frazione di Calabritto: un borgo di pietra sopravvissuto al sisma del 1980 e affacciato sulla valle del Sele.

Villa · Valva · 3,5 km

Villa D'Ayala

Villa settecentesca di Valva con torre normanna dell'XI secolo e un grande parco storico.

Village · Colliano · 5,5 km

Historic Centre of Colliano

Borgo medievale dell'alta valle del Sele, documentato dal 1200 e passato tra diversi feudatari in età angioina.

Castle · Oliveto Citra · 6,0 km

Castello Guerritore

Il castello Guerritore di Oliveto Citra, con fasi dall'XI al XVI secolo.

Mountain · Colliano · 6,3 km

Monte Marzano

Vetta calcarea di oltre 1.500 metri al confine con la Basilicata, cuore della Riserva naturale Monti Eremita-Marzano.

Castle · Laviano · 7,5 km

Castello D'Anna

Castello medievale normanno-svevo di Laviano sulla rupe dell'Olivella, tra le fortezze più significative dell'alta valle del Sele.

Campania in your inbox

Itineraries, events and flavours: an email now and then, no pushy advertising.